BEZPŁATNE LICEUM I GIMNAZJUM

W naszej szkole jako pierwszej w powiecie bełchatowskim 
wdrożyliśmy System Kontroli Frekwencji i Postępów w Nauce.

LIBRUS Synergia - szczegółowe informacje dla rodziców o systemie.

„Dobry polityk musi umieć przepowiedzieć,
co będzie się działo jutro,
za tydzień, czy za rok
i musi umieć wytłumaczyć,
dlaczego nie zaszło to,
co przepowiedział”
(Winston Churchill)

W czwartek 23 maja 2019 roku uczennice klasy 3 BG zaprezentowały wyniki pracy nad projektem gimnazjalnym z wiedzy o społeczeństwie pt. „Rola debaty w wyborach prezydenckich”. W skład grupy wchodziły: Zofia Bednarska, Aleksandra Bednarska, Alicja Stępień i Zuzanna Szafrańska, opiekunem projektu była p. Joanna Prasol.
Uczennice, na wstępie swojej prezentacji, przypomniały widzom ogólne zasady, wg. których odbywają się wybory prezydenckie w Polsce. Wymieniły również najważniejsze kompetencje prezydenta. Po krótkim „teoretycznym” wprowadzeniu nastąpiła część „praktyczna”: autorki projektu zaprezentowały eksperyment – pokaz debaty prezydenckiej, podczas którego widzowie mieli okazję poznać biorących w nim udział dziennikarzy oraz kandydatki (m.in. „urzędującą” panią prezydent) aspirujących na to państwowe stanowisko. Pretendenci musieli odpowiadać na pytania m.in. z polityki krajowej, zagranicznej, obronnej oraz socjalnej. Po debacie kandydaci, różnymi sposobami, musieli przekonać do siebie wyborców, dlatego też pojawiły się banery, ulotki, słodka „kiełbasa wyborcza” itp. Na zakończenie widzowie mogli poczuć się jak prawdziwi wyborcy i wzięli udział w głosowaniu (polegającym na oddaniu głosu na swego kandydata poprzez wrzucenie kartki do urny).

Po policzeniu głosów przez niezależną komisję wyborczą, zwyciężczynią okazała się… pełniąca obowiązki prezydenta przez poprzednią kadencję pani prezydent Aleksandra Barańska.
Opiekunem projektu była pani Joanna Prasol – nauczycielka historii i wiedzy o społeczeństwie w naszej szkole.

Additional information