BEZPŁATNE LICEUM I GIMNAZJUM

W naszej szkole jako pierwszej w powiecie bełchatowskim
wdrożyliśmy System Kontroli Frekwencji i Postępów w Nauce.

LIBRUS Synergia - szczegółowe informacje dla rodziców o systemie.

"Jeśli wybierasz się w podróż niech będzie to podróż długa
wędrowanie pozornie bez celu błądzenie po omacku
żebyś nie tylko oczami ale także dotykiem poznał szorstkość ziemi
i abyś całą skórą zmierzył się ze światem
"Podróż" Z. Herbert

Stało się. Pierwszy etap realizacji projektu "Europa - śladami naszego patrona Zbigniewa Herberta" za nami. W sobotę 23 marca 19 osobowa grupa uczniów pod opieką pani dyrektor Małgorzaty Jasitczak, pana Sławomira Marczaka i pani Ewy Tomassy wyruszyła z lotniska w Modlinie do Aten. Pierwszego dnia, w niedzielę, w towarzystwie naszej przewodniczki pani Zoi Kostavary, która towarzyszyła nam podczas całego pobytu w Grecji, zwiedzaliśmy Akropol i stare centrum Aten. Po południu obejrzeliśmy pokaz w Cosmos Hellenic Centre, który przeniósł nas w czasie do starożytnych Aten. Drugi dzień to była wycieczka do Pireusu, a następnie rejs na Eginę i dla niektórych pierwsza tego roku kąpiel w morzu. Kolejne dni to wycieczka na Peloponez, gdzie obejrzeliśmy Kanał Koryncki, zwiedziliśmy Mykeny, antyczny teatr w Epidauros oraz cudowne miasteczko Napflio z tradycyjną grecką architekturą.

Wieczorem postanowiliśmy jeszcze obejrzeć panoramę Aten z najwyższego wzgórza Likavitos. Widok oświetlonego Akropolu w nocy to niezapomniane przeżycie. Środa to była wycieczka do Delf, miejsca kultu Apollina oraz wieczorem pożegnalny spacer po uliczkach pod Akropolem. W czwartek odwiedziliśmy jedno z najważniejszych muzeów na świecie - Narodowe Muzeum Archeologiczne i po ostatnim pysznym obiedzie w restauracji Alexander the Great udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Dla wszystkich uczestników wycieczki jest teraz oczywiste, dlaczego nasz patron tak często powracał właśnie do Grecji i dlaczego było to dla niego nieustanne źródło inspiracji. Kolory, zapachy, przyjaźni ludzie, wielowiekowa tradycja, wspaniałe ruiny świątyń i teatrów, monumentalny Akropol uświadamiają, jak długa jest historia europejskiej cywilizacji, której dziedzicami wszyscy jesteśmy.