BEZPŁATNE LICEUM I GIMNAZJUM

W naszej szkole jako pierwszej w powiecie bełchatowskim 
wdrożyliśmy System Kontroli Frekwencji i Postępów w Nauce.

LIBRUS Synergia - szczegółowe informacje dla rodziców o systemie.

„Korowód cyfr składających się na liczbę Pi
nie zatrzymuje się na brzegu kartki,
potrafi ciągnąć się po stole, przez powietrze,
przez mur, liść, gniazdo ptasie, chmury, prosto w niebo,
przez całą nieba wzdętość i bezdenność”
(Wisława Szymborska, „Liczba Pi”)

W czwartek 14 marca 2019 roku uczniowie naszej szkoły mieli przyjemność wziąć udział w niezwykłym projekcie. Tego dnia przypada bowiem na całym świecie Dzień Liczby Pi – obchody związane z najpopularniejszą liczbą matematyczną, które mają na celu popularyzację matematyki. Ponadto święto matematyki, jakim z pewnością była ta uroczystość, związane było z obchodami Jubileuszowego Roku Matematyki (Senat Rzeczpospolitej Polskiej, w uznaniu zasług polskich matematyków dla światowej nauki, przyjął uchwałę ustanawiającą rok 2019 Rokiem Matematyki).

Tego dnia w „Herbercie” uczniowie klas 3AG, 3BG, 1A LO, 1B LO i 1C LO wzięli udział w prezentacji projektu, którego autorami byli uczniowie klasy 3BG: Oliwier Szpura, Kacper Tąpolski i Mateusz Woźniak pod kierunkiem pani Magdaleny Kapsy – Olejnik. Zaproszeni uczniowie mieli przyjemność poznać wyniki pracy nad projektem zatytułowanym „Niech żyje Ludolfina!”, którego główną bohaterką była… liczba Π.
Program spotkania był niezwykle bogaty i atrakcyjny a informacje na temat liczby Pi przedstawione były w nietuzinkowy sposób. Po wprowadzeniu, którego główną częścią była krótka multimedialna prezentacja, przedstawiająca wyjaśnienie, czym jest liczba Pi, jej historię poszukiwań przez starożytnych badaczy, sposób jej wykorzystania oraz inne ciekawostki (liczbę Pi można nawet zagrać!) zaproszeni uczniowie mieli przyjemność wziąć udział w rozwiązywaniu różnych matematycznych problemów, umieszczonych na poszczególnych stacjach. Były to kolejno:
Stacja nr 1 – „Rowerem przez Bełchatów” (obliczanie, ile obrotów wykona koło rowerowe roweru pokonującego wskazaną trasę po naszym mieście);
Stacja nr 2 – „Poliglotą być” (rozwiązywanie interaktywnej krzyżówki matematycznej, której hasła sformułowane były w języku angielskim);
Stacja nr 3 – „Poezja z Ludolfiną” (tworzenie wierszy, których kolejne wyrazy zawierały taką ilość liter, jak kolejne cyfry rozwinięcia dziesiętnego liczby Pi);
Stacja nr 4 – „W kręgielni” (obliczanie gęstości kuli używanej do gry w kręgle);
Stacja nr 5 – „Konstrukcja Kochańskiego” (wykonanie konstrukcji Kochańskiego w programie Geogebra);
Stacja nr 6 – „Rondo Andersa” (obliczanie ilości sadzonek begonii, którymi można by było obsadzić bełchatowskie Rondo Andersa);
Stacja nr 7 – „Matematykiem być” (rozwiązywanie interaktywnej krzyżówki, której kolejne hasła były liczbami, rozwiązaniami krótkich zadań matematycznych z zastosowaniem wzorów z liczbą Pi).
Wszyscy uczestnicy tych niecodziennych zmagań z ogromnym zaangażowaniem wzięli udział w rozwiązywanie wskazanych matematycznych problemów, co potwierdziło fakt, że matematyka to nauka fascynująca i dostarczająca wszystkim wielu niezwykłych wrażeń! 

Additional information