BEZPŁATNE LICEUM I GIMNAZJUM

W naszej szkole jako pierwszej w powiecie bełchatowskim 
wdrożyliśmy System Kontroli Frekwencji i Postępów w Nauce.

LIBRUS Synergia - szczegółowe informacje dla rodziców o systemie.

http://zsherbert.pl/images/phocagallery/2017_18/dz_pi/slide.html14 marca to dzień wyjątkowy dla wszystkich pasjonatów matematyki i innych nauk ścisłych. Tego dnia na całym świecie obchodzi się święto, które według amerykańskiego systemu datowania zapisywane jest liczbami określającymi wartość liczby π, czyli w przybliżeniu 3,14.
Tego również dnia urodził się Albert Einstein (14 marca 1879 roku w niemieckim Ulm). Na cześć holenderskiego matematyka Ludolpha van Ceulena, który obliczył jej 35. miejsce po przecinku, liczba Pi nazywana jest ludolfiną.
W związku z tym, że w naszej szkole pasjonatów ludolfiny nie brakuje, „Dzień liczby PI” obchodzony był w „Herbercie” hucznie i pasjonująco! A organizatorkami tego przedsięwzięcia były panie: Magdalena Kapsa – Olejnik i Elżbieta Wichlińska – Stańczyk, które wykonały kawał znakomitej pracy, bo uczniowie naszej szkoły…dosłownie oszaleli na punkcie Liczby Pi!

Program obchodów „Dnia Liczby Pi” był niezwykle bogaty i nikt nie mógł narzekać na nudę! Gra polegała na zaliczeniu i dokładnym wykonaniu wszystkich zadań na poszczególnych stacjach, które wyglądały następująco:
Stacja 1 – obliczanie liczby Pi na podstawie wskazanych przedmiotów;
Stacja 2 – projekcja filmu pt. ”Niewymierna liczba Pi” oraz uzupełnienie odpowiedniej karty pracy;
Stacja 3 - tworzenie liczby Pi w 3D z użyciem gazet oraz wyznaczenie ludolfiny na podstawie wymiarów Piramidy Cheopsa;
Stacja 4 – wyznaczenie konstrukcji liczby Pi autorstwa polskiego matematyka Adama Kochańskiego;
Stacja 5 – poszukiwania rozwinięcia dziesiętnego liczby Pi zapisanej w różnych postaciach, z których korzystali matematycy i budowniczowie na przestrzeni wieków;
Stacja 6 – układanie rozsypanki wyrazowej w zdanie, pozwalające zapamiętać wartości liczby Pi w przybliżeniu do 14 miejsca po przecinku.

Z przyjemnością pragniemy również ogłosić, że znamy już zwycięzców tego swoistego matematycznego turnieju, w którym liczyła się nie tylko umiejętność szybkiego i precyzyjnego liczenia, lecz również zdolności manualne, bogata wyobraźnia i umiejętność pracy w grupie. Oto wynik oraz nagroda, którą są punkty dodane do klasyfikacji konkursu „Najaktywniejsza Klasa”:

I miejsce – klasa 2BG i 3AG (po 20 pkt.)
II miejsce – IB LO (15 pkt.)
III miejsce – 3BG (10 pkt.)

Zwycięzcom gratulujemy!!!
I z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkanie z luolfiną już za rok!!!

Additional information